nuffnang

Third trimester Sudahhh..

Salam.. dah sebulan lebih tak menghupdate blog.. agak malas kebelakangan ni..


Just baru2 ni, terima request dari sahabat lama, mintak aku updatekan perkembanganku yg hampir sarat ni..


Thanks Fisya, yg sekali sekala tak jemu bertanyakan khabar.


Apapun, bukannya aku kurang 'bersemangat' nak bercerita, tapi cuma mengambil langkah berhati2 dengan kandunganku kali ini. Macam yang pernah aku ceritakan dulu.. jauh sudut hati kadang2 rasa risau teramat sangat, mana la tau rezeki itu masih bukan milikku. Ishhh.. tak baekkan pikir macam tu?


Tapi Alhamdulillah, bila aku ignorekan perasaan excited dan teruja ni.. diam tak diam aku dah cecah 31 minggu.. Syukur Alhamdulillah.. terasa benar masa tu cepat berlalu.. dah tinggal baper hari je lagi.. Semoga zuriat ini jadi milikku dan suami..


Sepanjang 6 bulan pertama, semuanya berjalan lancar. Aku betul2 elak tunjukkan ke'terujaan'ku sampai ramai yg tak tau aku pregnant. Masuk 6 bulan, ramai yg tegur aku dah gemok.. tapi aku senyum je. Maklumlah perut tak berapa nampak.. badan je yg naik.. huhuhuhu...


Last2 ada yg bertanya.. dan aku iyakan aje. Itu la prinsip aku selama beberapa bulan ni.. Korang tak tanya, aku tak citer. Lagi seronok simpan untuk diri sendiri.. Tak percaya? try la..


Selalu orang tanya aku.. kenapa tak pernah citer pun? Jawapan aku senang je..


Buat apa nak citer.. baru pregnant, belum beranak lagi.. insya Allah, kalau rezeki aku.. sama2 kita kongsi gembira.. kalau bukan rezeki, susah nak cari kawan kongsi derita.. Kalau dah tahu, doa2kan lah yang terbaik..


aku tak suka bila orang tanya aku berapa bulan? bila aku jawab.. mesti dapat komen negatif.. lebih kurang camni.. eh keciknya perut ko.. jawapan yang paling aku benci.. hello! jangan nak comparekan perut korang dengan perut aku okay! aku ni tinggi, rangka besar.. byk lagi space baby nk buat sommersault tau.. janji tiap2 kali scan berat baby ikut chart.. 


Sekarang kalau org tanya lagi, jawapan selamat aku.. tak lama lagi.. tak payah tak bgtau brp-brp bulan.. mulut orang mana kita boleh control.. janji cukup time korang sediakan hadiah.. wahahaha...


Barang2 baby dah beli sikit2.. nanti la update ye.. rasa nak bermalas-malasan atas katil.. bukak aircond kuat2.. baru best.. sejak sebulan lepas aku ni dah jadi puteri lilin.. tak boleh panas.. cepat je rase lemas plus sesak napas.. bil api naik la jawabnye.. 


nanti minggu depan aku update lagi citer2 mak buyung dengan buyung airnya.. korang doakan semua selamat ya?  




Pregnancy%20ticker

7 comments:

  1. insyaAllah...aku doa kan yang baik2 je untuk kawan2 aku..:)
    Amiinn!
    adoi la..mesti comel ni...x sabor aku..:)

    ReplyDelete
  2. Upload la satu photo mama cumel nie Noorul.. Lama tak tengok you the latest look taw.. I believe suma kawan-kawan kita sentiasa doakan yg terbaik for u and the baby!! InsyaAllah

    ReplyDelete
  3. salam...tahniah norul,kirim salam dengan am ;)

    ReplyDelete
  4. Ikin : thanks.. ko cepat2 naik pelamin k..

    ReplyDelete
  5. Fisya : segan nak bergambaq.. bukannya cumel tapi comot.. huahuahua..

    ReplyDelete
  6. abg mokh : thanks.. congrates gak tuk both of u..

    ReplyDelete
  7. masa first pregnancy pun sy jd puteri lilin. rasa menggigit2 je panasnya esp bila masuk keta time panas2... hulahai.. rasa semacam je...

    sy doakan semua selamat. Jangan lupa ek, susu ibu adalah yang terbaik... :D

    ReplyDelete