nuffnang

Promosi AirAsia..

Sapa2 yang belum tau.. sekarang ni AA dok tgh buat promosi..
Apa lagi kalau bukan tiket free kan.. Tiket aje yang free.. bukan airport tax or luggage ok..


Aku ni mmg pantang dengar AA buat promo.. walaupun kekadang sangat keciwa dan sakit hati dengan servis AA ni.. Apa nak buat.. nak yg OK.. kenalah spend duit berganda amik service provider yang lain.. nak yg murah.. dapat je la AA.. tapi dia punya servis tu.. hmm.. 


tahun lepas aku dapat free seat dari JB ke Jakarta.. booking dari May 2009 untuk flight Mar 2010.. last2 masa January 2010 aritu dia cancel semua flight dr JB ke Jakarta.. huh.. terpaksa mintak balik duit aku..


Jadi, first day promo, aku tak ketinggalan masuk website dia.. mak datuk.. punya la jammed.. kira lucky la kalau boleh masuk webpage promo dia tu..




Asyik2 keluar "Buzz, buzz, buzz"... Ingat citer toy story ke hape..



Check punya check, aku pilih JB-KK.. sebabnya.. first tak pernah sampai sana.. second nak visit kakak ipar dan anak2 sedara kat keningau.. kitorang je yang belum sampai..
 Tiket RM 0 ye kawan2..



Lepas dah OK, asal nak ke next process je.. asyik kuar message camni.. paling sakit hati bila refresh.. value RM 0 tu dah terus ada harga.. orang lain dah grab daa..


Finally.. dapat ke page ni.. buang insurans..tinggal la RM70 utk 2 orang.. BERBALOI - BALOI.. hmm.. yang kecik kat dalam perut ni tak boleh nak register lagi.. AA nak register nama.. mcmana nak bagi.. belum daftar dengan JPN lagi.. hihihi..


So, terus buat direct debit.. potong dari CIMB.. status? Successful, but...


tak leh nak counter check status of booking.. asik kuar ERROR msg camni.. itinerary email pun takde.. pelik sungguh.. 


Last2 tadi (after 2 days) baru received email dari AA.. confirm la aku berjaya merebut seat kosong yang ada.. huahuahua.. 
Persoalannya.. 


adakah aku berjaya membawa diri ke sana?

Adakah AA akan menepati jadualnya? 


Adakah sang suami boleh cuti? 




Kita tunggu dah lihat ajalah..


Peace! ^_^

1 comment:

  1. salam...alamak beshnyer..daku tertunggu2 offer cenggini..cam ne nak tau eh..nuroll turunkan la petua skit...jeles2...

    ReplyDelete